piątek, 2 grudnia 2016

Wczoraj dostałam Dynię od sąsiadki. Jeszcze w sumie nic nigdy nie robiłam z dynią poza zupą. Na zupę dyni było za mało, a nie chciałam kupować więcej, no i w sumie to nie  miałam ochoty na zupę. Więc padło na ciasteczka! Można ciastka polukrować i ozdobić, ale mi już wystarczyła ta ilość cukru co jest w przepisie. 



Składniki na około 30 ciasteczek
1 bardzo mała dynia, albo pół większej 
jajko
50g brązowego cukru
100g białego cukru
cynamon
190g mąki
110g masła
pół tabliczki gorzkiej czekolady 
łyżeczka proszku do pieczenia

Na początek trzeba przygotować dynie. Przekroić ją na ćwiartki, następnie wydrążyć pestki i upiec w 180 stopniach przez 40 minut. Po tym czasie jak już dynia ostygnie obrać ją ze skórki, skórka powinna bardzo łatwo odchodzić. Pokroić na mniejsze kawałki i razem zblendować na gładka masę. 
W rondelku rozpuścić masło, odstawić na moment do ostygnięcia. Mus z dyni połączyć z cukrem, jajkiem, dodać masło, wszystko razem wymieszać łyżką. Dodać mąkę, cynamon, proszek do pieczenia i wszystko dokładnie wymieszać. Na  koniec dodać posiekaną w kostkę czekoladę. Układać łyżką na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 190 stopniach przez około 10 minut. Prawda, że szybkie i łatwe ciastka?










Post a Comment: