wtorek, 17 stycznia 2017

Coraz bardziej popularne stają się owoce egzotyczne, są coraz częściej łatwiej dostępne i tańsze niż kilka lat temu. W dzisiejszym poście wykorzystałam owoce kaki, z których wykonałam dżem.Najlepsze będą już dobrze dojrzałe owoce, prawie, że przejrzałe. Dżem można wykorzystać na przykład do naleśników, albo tak jak ja zamierzam to zrobić do pączków, przecież zbliża się karnawał, więc może warto zaskoczyć gości czymś niby znanym a jednak innym.

Polecam również moje inne przepisy śniadaniowe:
Naleśniki z jogurtu greckiego
Jajecznica według Gordona Ramsaya
Bułeczki ze szczypiorkiem
Muffinki z porem i kiełbasą
Gofry
Kokosowa kaszka manna
Koktajl z mango i banana
Zapiekane białka jajek
Domowy jogurt
Owsianka z amarantusa z owocami
Omlet z białek
Orzechowo czekoladowa owsianka
Pudding z nasion chia
Dżem z malin i jagód goji
Owsianka z owocami
Tost z serem brie i czerwoną cebulką


Dżem z owoców Kaki składniki na około litr dżemu
6 bardzo dojrzałych owoców kaki
garść malin, mogą być mrożone
100g cukru żelującego
4 łyżki stołowe nasion chia
sok z limonki


Dżem z owoców Kaki wykonanie:
Owoce umyć, odkroić górną część, i za pomocą łyżki oddzielić miąższ od skórki. Wrzucić do blendera i zmiksować na jednolitą masę. Kaki, sok z limonki i maliny przełożyć do garnka i gotować na wolnym ogniu przez około 10 - 15 minut, mieszając co chwilę, aby się nie przypaliły. Dodać cukier i mieszając gotować 5 minut. Zdjąć z ognia i dodać chia, które wytworzą żelowatą otoczkę i nadadzą bardziej zwartą konsystencję. Można oczywiście ten krok pominąć, ale ja lubię użyć tych nasion gdyż są bardzo zdrowe. 


 





Post a Comment: