sobota, 25 lutego 2017

Gofry kojarzą mi się z dzieciństwem i wakacjami. W mnie w mieście na rynku w kamienicy były najlepsze gofry z najlepszym dżemem. Myśląc o gofrach przypomina mi się moja babcia i wakacje jak byłam mała. Proste i zwyczajne rzeczy są zawsze najlepsze, nie ma co kombinować, dlatego dzisiaj przepis na gofry. 


Polecam również moje inne przepisy śniadaniowe:
Naleśniki z jogurtu greckiego
Jajecznica według Gordona Ramsaya
Bułeczki ze szczypiorkiem
Muffinki z porem i kiełbasą
Kokosowa kaszka manna
Koktajl z mango i banana
Zapiekane białka jajek
Domowy jogurt
Owsianka z amarantusa z owocami
Omlet z białek
Dżem z owoców kaki
Orzechowo czekoladowa owsianka
Pudding z nasion chia
Dżem z malin i jagód goji
Tost z serem brie i czerwoną cebulką
Owsianka z owocami


Składniki
2 jajka
1 i 1/3 szklanki mąki
łyżka cukru
1/2 szklanki (około 2 łyżek) roztopionego masła
1 i 3/4 szklanki mleka


Białka oddzielamy od żółtek. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy cukier, roztopione masło, żółtka i mleko, całość ubijamy mikserem. Następnie ubijamy białka na sztywną pianę i ostrożnie łyżką dodajemy do masy, delikatnie mieszając łyżką (nie mikserem!) Gofrownicę najlepiej jest trochę posmarować masłem aby gofry nam nie przywarły. Ciasto nakładamy na dobrze nagrzaną gofrownicę i pieczemy około 7 - 10 minut, trzeba samemu sprawdzić kiedy gofry będą dobre, ale u mnie mniej więcej tyle czasu zajęło. Ja swoje gofry podałam z owocami. 








Post a Comment: