środa, 15 marca 2017

Niby jajecznicę każdy potrafi robić, niby nie jest to jakieś skomplikowane, ale jednak mi jakoś do tej pory średnio wychodziła. Dlatego postanowiłam poszukać w internecie sposobu na pyszną jajecznicę i natrafiłam na przepis Gordona Ramsay'a. Robiłam już ją kilka razy i za każdym razem wychodziła pycha.

Polecam również moje inne przepisy śniadaniowe:
Naleśniki z jogurtu greckiego
Bułeczki ze szczypiorkiem
Muffinki z porem i kiełbasą
Gofry
Kokosowa kaszka manna
Koktajl z mango i banana
Zapiekane białka jajek
Domowy jogurt
Owsianka z amarantusa z owocami
Omlet z białek
Dżem z owoców kaki
Orzechowo czekoladowa owsianka
Pudding z nasion chia
Dżem z malin i jagód goji
Tost z serem brie i czerwoną cebulką
Owsianka z owocami




Jajecznica według przepisu Gordona Ramsay'a składniki 
2 jajka
łyżeczka masła
łyżeczka creme fraiche (tutaj można zobaczyć jak zrobić creme fraiche)
szczypiorek


Jajecznica według przepisu Gordona Ramsay'a wykonanie:
Do rondelka wbijamy jajka i dodajemy masło. Smażymy na średnim ogniu ciągle mieszając drewnianą łyżką. Gdy jajka powoli zaczną przywierać do brzegów to zdejmujemy rondel z ognia ciągle mieszając, po chwili kładziemy rondel z powrotem na palniku, nie zapominając mieszać. Zdejmujemy z ognia. Czynność te powtórzyć około 4 razy, za każdym razem gdy jajka zbyt szybko zaczną się ścinać należy zdjąć rondel z palnika. Gdy jajka zaczną nabierać właściwej konsystencji należy całkowicie zdjąć rondel z ognia. Mieszamy cały czas, rondel jest cały czas nagrzany dlatego jajka zetną się nawet gdy zdjęliśmy rondel z palnika. Chodzi o to aby jajecznica była kremowa i nie za mocno ścięta. Dodajemy creme fraiche, pokrojony szczypiorek, doprawiamy solą i pieprzem. Według Gordona Ramsay'a, jajek nie należy rozbijać wcześniej w miseczce i nie należy ich doprawiać na początku i podczas gotowania gdyż może to doprowadzić do tego, że jajecznica zrobi się wodnista, a powinna być kremowa. Smacznego! Mi taka wersja odpowiada chyba najbardziej.



1 komentarze :

Ja tam zawsze rozpuszczam masełko, zdejmuję patelnię z ognia, wbijam jajka, doprawiam i smażę na malutkim ogniu. Wtedy jest idealna ;)
Jednak tego sposobu też muszę spróbować!

Reply