środa, 15 marca 2017

Siemię lniane jest uważane za jedno z najzdrowszych ziaren, nawet swoimi właściwościami przewyższa popularne w ostatnich czasach nasiona chia. Od jakiegoś czasu włączyłam je do swojej diety (po angielsku flax seed albo linseed). 



Podstawowe właściwości siemienia lnianego to:
  • jest bogaty w błonnik 
  • zawiera mało węglowodanów
  • pozwala poprawić kondycję włosów i skóry
  • pomaga przy utracie wagi
  • zawiera mało cholesterolu
  • bogaty w Omega 3
  • nie zawiera glutenu
  • zawiera antyoksydanty
  • pomocny przy chorobach układu trawiennego
  • pomocny podczas menopauzy
  • anty nowotworowy


Poza tym jest bogaty w witaminę B6, żelazo, potas, miedź i cynk. Siemię lniane jest uznawane za jedno z najbogatszych, w ważne związki dla naszego organizmu, dostępnych ziaren na świecie. Siemię lniane jest uznawane za pomocne w dietach odchudzających gdyż zawiera dużo błonnika, a mało węglowodanów przez co będziemy czuć się najedzeni znacznie dłużej, w wyniku czego w ciągu dnia zjemy mniej co powinno doprowadzić do utraty wagi. Oczywiście nie jest to jakiś złoty środek który magicznie pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy ale na pewno warto włączyć siemię lniane do swojej diety odchudzającej poprzez dodanie go na przykład do koktajli, zupy czy sałatki. 

Ponadto siemię lniane jest bogate w antyoksydanty. Co to są antyoksydanty? Antyoksydanty są to przeciwutleniacze które mają właściwości anty nowotworowe ale ponadto spowalniają procesy starzenia się organizmu. Dlatego też zaczęłam pić dużo zielonej herbaty, która jest jednym z najpopularniejszych źródeł antyoksydantów. Ostatnio włączyłam właśnie z tego też powodu siemię lniane do mojej diety. Czyli jeżeli chcemy poprawić kondycję naszej skóry i zatrzymać nieubłaganie biegnący czas należy włączyć siemię lniane do naszej codziennej diety. 

Siemię lniane można dodawać do każdej potrawy, do muffinek, ciast, owsianek, zup, sałatek. Zastanawiałam się czy na przykład wysoka temperatura nie wpływa negatywnie na właściwości siemienia, ale według wielu badań obróbka termiczna nie ma wpływu na właściwości nasion. Czyli dodawanie siemienia do naszych wypieków jest prostym sposobem na włączenie ich do naszej diety. 

Jeżeli chcemy zacząć używać siemienia to należy wiedzieć o jednej rzeczy. W postaci całych nasion jest ono nie przyswajalne dla naszego organizmu dlatego do naszej diety należy włączyć zmielone siemię lniane. Jednak jeżeli kupujemy uprzednio zmielone nasiona to niestety może się okazać, że za straciły one wszystkie właściwości poprzez proces utleniania. Dlatego najlepszy rozwiązaniem jest kupienie całych nasion i mielenie ich na przykład za pomocą młynka do kawy. Można również kupić olej lniany który można użyć jako podstawy sosu do sałatek. 

Jaka jest zalecana dzienna porcja? Jedna do dwóch łyżek dziennie, nie dużo prawda? Wystarczy dodać rano do owsianki czy jogurtu, takie proste a ile dobroczynnych właściwości dla naszego organizmu!





Post a Comment: