Tarte flambée

Tarte flambee jest to danie kuchni Francuskiej, a dokładniej pochodzi ono z regionu Alzacji. Miałam okazję jeść tą alzacką pizzę w restauracji, gdzie ludzie przychodzą tylko na to danie, a aby wejść do knajpy trzeba czasami czekać po pół godziny. Jest to bardzo proste i nieskomplikowane danie, którego bazą jest sos na bazie creme fraiche i fromage blanc z dodatkiem gałki muszkatołowej. Ja ze sobą z Francji przywiozłam już gotowy ser do tarte flambee którym wystarczy posmarować ciasto, ale taki sos można przygotować samemu i będzie smakował prawie podobnie. Tutaj można poczytać jak zrobić creme fraiche link



Tarte flambée składniki
Ciasto:
1 szklanka mąki
1/3 szklanki letniej wody 
1 łyżka  oliwy (ja użyłam z oliwek)
Nadzienie:
2 łyżki creme fraiche
2 łyżki śmietany 12% 
1 duża cebula
100 g boczku pokrojonego w kostkę



Tarte flambée wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto razem zagnieść, gdyby ciasto było zbyt lepkie można dodać łyżkę mąki, ale nie za dużo. Ciasto powinno być elastyczne. Następnie ciasto należy rozsmarować i ułożyć na wysmarowanej blaszce. Ciasto powinno być bardzo cienko rozwałkowane. Cebulę kroimy w piórka, boczek w kostkę i podsmażamy na patelni, bez użycia oleju. Śmietany łączymy, dodajemy łyżeczkę gałki muszkatołowej. Nasz sos rozsmarowujemy na cieście, na to układamy nadzienie i pieczemy w 220 stopniach przez około 15 minut. Prawdziwą tarte flambee jest pieczone na kamieniu w bardzo wysokiej temperaturze, a ciasto powinno być aż spalone na brzegach. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai