Ciasto z maślanki

Hej! Trochę zaniedbałam bloga ze względu na pisanie pracy licencjackiej. Ostatni przepis w styczniu? O zgrozo, jak tak można. Ale praca napisana, oddana, do kwietnia trzeba czekać na wyniki, choć i tak nastawiam się na poprawki, bo nigdy nie było tak, że wszystko było od początku dobrze. Na dzisiaj mam przepis na niesamowicie pyszne ciasto z maślanki z brzoskwiniami. Tak mi i mamie smakowało, że prawie pół zjadłyśmy za jednym zamachem ;)




Ciasto z maślanki składniki:
1 mała puszka brzoskwiń
3 jajka
1/3 szklanki mąki
1 szklanka maślanki
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/2 szklanki roztopionego masła
3/4 szklanki cukru
Spód
130 g mąki
1 żółtko
80 g masła
40 g cukru

Ciasto z maślanki wykonanie:
Ze składników na spód zagniatamy szybko ciasto. Należy pamiętać, że ciasta kruchego nie należy zbyt długo wyrabiać, gdyż pod wpływem ciepła dłoni masło zaczyna się topić. Można najpierw masło pokroić nożem na mniejsze kawałki a później zagnieść do momentu połączenia się składników. Wkładamy do lodówki na 30 minut. W międzyczasie kroimy brzoskwinie na małą kostkę. Mąkę łączymy z cukrem, dodajemy rozbite trzepaczką jajka, maślankę, masło i ekstrakt z wanilii. Całość ubijamy do momentu połączenia się składników. Dodajemy brzoskwinie i mieszamy łyżką Formę na tartę o średnicy 28 cm smarujemy masłem i wykładamy schłodzonym ciastem spód i brzegi. Nakłuwamy widelcem, na to wylewamy masę z maślanki. Pieczemy w 180 stopniach przez 40 minut aż góra lekko się zarumieni. Jak dla mnie najlepsze było jeszcze ciepłe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai