Czekoladowe ciasto z majonezem

Znalazłam ostatnio ciekawy przepis na ciasto czekoladowe z majonezem. Przepis ten został opracowany przez firmę Hellmann's i jest dosyć stary. Postanowiłam na Święta przygotować to ciasto, bo wydawało mi się bardzo smaczne i takie też się okazało. Na wierzchu polałam je czekoladową polewą Ganache, na którą przepis znajdziecie na moim blogu (klik) i drobno posiekanymi orzechami włoskimi które nieodzownie kojarzą mi się ze Świętami Bożego Narodzenia.




Składniki
300 g mąki
100 g niesłodzonego kakao
320 g cukru
300 ml wody
250 g majonezu
3 jajka 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

W misce łączmy mąkę, kakao, cynamon i proszek do pieczenia. W drugiej misce ucieramy jajka z cukrem i ekstraktem waniliowym na gładką masę, przez około 10 minut. Następnie dodajemy majonez i na wolnych obrotach miksera mieszamy do momentu połączenia się składników. Następnie dodajemy do masy po trochu mąki z reszta składników i wody, cały czas mieszając wolno mikserem. Przelewamy do formy wyłożonej papierem i pieczemy 35 minut w 180 stopniach. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai