Muffinki z chia i musem z persymony

Ostatnio mój mąż poprosił nie o zrobienie czegoś słodkiego. Jako, że był już wieczór i nie bardzo chciało mi się jechać jakoś dalej  do sklepu. Znalazłam słoiczek musu z owoców persymony, więc stwierdziłam, że może zrobię muffinki. Jednak problemem był brak jajek. W internecie znalazłam sposób jak  zastąpić jajka - nasiona chia. Powiem szczerze, że byłam trochę sceptyczna, ale sprawdziło się to wyśmienicie! 


Muffinki z chia i musem z persymony składniki:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki masła
1 szklanka cukru 
1/2 szklanki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 łyżeczki nasion chia
2 dojrzałe owoce kaki


Muffinki z chia i musem z persymony wykonanie:

Kaki obieramy, kroimy na cząstki, wrzucamy do garnka i gotujemy aż się rozpadną na cząstki, następnie blendujemy na jednolitą masę. Owoce muszą być bardzo dojrzałe, można mus troszkę dosłodzić. Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Nasiona chia zalewamy 1/3 szklanki wody.  Zostawiamy na pół godziny. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy chia i miksujemy do połączenia się składników. Mąkę i  proszek do pieczenia przesiewamy, dodajemy do stopniowo do masy na przemian z mlekiem ucierając do połączenia się składników. Papilotki układamy w blaszce do muffinek. Na dno każdej wykładamy ciasto, na to dajemy mus i przykrywamy resztą  ciasta.  Pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut. Po wyjęciu z piekarnika wyciągamy z foremki i studzimy na kratce. 

2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój przepis to fajna, zdrowa alternatywa dla tradycyjnych wypieków. Gdybyś jednak chciała zaszaleć serdecznie polecam polewę z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/polewa-czekoladowa-przepis/ Myślę, że warto czasami zaszaleć a polewa jest przepyszna, POlecam

    OdpowiedzUsuń

Adbox

@xyunomai