Krem z zielonego groszku z grzankami

Lubię eksperymentować w kuchni i trochę zmieniać przepisy. Nie zawsze to wychodzi ale często sama jestem zdziwiona smakiem potrawy którą zrobiłam. Kiedyś nie bardzo lubiłam i umiałam gotować, teraz się to trochę zmieniło. Na dzisiaj mam moją małą wariację na temat grochówki. Typowa grochówka to nie jest, ale zaczerpnęłam z przepisu i wyszła równie pyszna, dietetyczna i pożywna zupa.



Krem z zielonego groszku z grzankami składniki na około 4 porcje zupy
250g zielonego łuskanego groszku
3 gałązki selera naciowego
2 - 3 większe marchewki
mały por
papryczka chili 
czerstwy chleb


Krem z zielonego groszku z grzankami wykonanie:
Groszek wypłukać i namoczyć w zimnej wodzie na co najmniej 3 godziny. Następnie pozostałe warzywa umyć, obrać pokroić, wrzucić do garnka zalanego zimną wodą (około 1,5l), dodać ziele angielskie, papryczkę chili i 3 liście laurowe. Gotować razem do miękkości na małym ogniu przez około godzinę. Odstawić zupę do wystygnięcia, wyciągnąć ziele i liście laurowe i całość zblendować na gładki krem. Pokroić chleb w kostkę i podsmażyć na oliwie z oliwek z czosnkiem i papryką słodką i ostrą. Podawać z ciepłą zupą. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai