Ciasto z kaszy manny

Skoro mój narzeczony stwierdził, że jest to najlepsze ciasto jakie do tej pory zrobiłam to chyba coś jest na rzeczy, jako, że on zawsze ma coś do powiedzenia co można by było zrobić lepiej. Ciasto jest bez dodatku mąki, co jest bardzo ciekawe. Jest to ciasto z pochodzenia z Neapolu a nazywa się Migliaccio, które je się najczęściej podczas karnawału. W oryginalnym opisie dodaje się kieliszek limoncello, rodzaju likieru, ale niestety nie mam go w posiadaniu, może następnym razem ;)
Wydaje mi się, że ricottę można zastąpić półtłustym lub chudym twarogiem, ale jeszcze nie próbowałam, jeżeli ktoś spróbuje, niech się pochwali efektem!



Ciasto z kaszy manny składniki na małą blaszkę 20x20
250 ml wody
120 ml mleka
120 g kaszki manny
2 jajka
30 g masła
120 g serka ricotta
1 łyżeczka skórki otartej z limonki
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
100 g cukru pudru


Ciasto z kaszy manny wykonanie
W rondlu zagotowujemy wodę z mlekiem, następnie stopniowo dodajemy kaszę mannę cały czas mieszając. Gotujemy do momentu aż całość będzie bardzo gęsta, jakieś 3 minuty. Następnie w misce na małych obrotach miksera łączymy ricottę, masło, jajka, cukier, skórkę z limonki i ekstrakt waniliowy. Następnie dodajemy stopniowo masę z kaszy manny i mieszamy aż obie masy dokładnie się połączą. Blaszkę smarujemy masłem i wykładamy na to nasze ciasto, pieczemy w 180 stopniach przez 40 minut aż się zarumieni na wierzchu. Ja swoje ciasto dodatkowo po ostudzeniu polałam czekoladowym ganache na które przepis znajduje się tutaj - - - > Ganache








4 komentarze:

  1. To zobaczymy dzis cos trzeba zrobić 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy zamiast ricotty mozna uzyc jogurtu greckiego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym bardziej obstawiała chudy mielony twaróg, ale może jogurt grecki też da radę. Proszę dać znać jak Pani wypróbuje z jogurtem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ruskie uwielbiam pod kazda postacia💝

    OdpowiedzUsuń

Adbox

@xyunomai