Jak zrobić pszenny placek do wrapów?

Muszę szczerze powiedzieć, że odkąd zaczęłam prowadzić bloga, zaczęłam coraz częściej gotować i nie boję się sięgać po nowe produkty czy przepisy. I za każdym razem jak wezmę do obróbki jakiś produkt którego wcześniej nie miałam w ręku okazuje się, że jest całkiem prosty w obejściu. Sprawia mi to coraz większą radość i przyjemność i przez swoje przepisy chciałaby kogoś zachęcić do nauki gotowania. Nie jest to może jakieś bardzo proste, ale też nie jest to skomplikowane. Ja na przestrzeni lat sporo się nauczyłam, a teraz jestem na etapie odkrywania nowych nieznanych mi wcześniej składników. Kiedyś szczytem kunsztu kulinarnego było dla mnie kupienie mięsa i sosu ze słoika i przygotowanie spaghetti, teraz staram się robić wszystko od podstaw i wyeliminować gotowce. Dlatego dzisiaj mam instruktaż jak przygotować domową tortille, czyli placki na wrapy. A w przyszłości planuje porwać się na ciasto francuskie, pierwsza  próba się nie udała jak na razie ;)



Składniki
3 szklanki mąki
1 letniej wody szklanka wody
1/3 szklanki  oliwy (ja użyłam z oliwek)


Generalnie to zasada jest taka, że używamy takiej samej miarki na produkty, czyli użyjemy literatki do odmierzania wody, taką samą literatka odmierzamy wodę. Czy też używamy dużego kubka, takim samym odmierzamy wszystkie składniki. Chodzi tutaj o proporcje. I dlatego ten przepis jest o tyle fajny, że możemy zrobić tyle placków na ile may ochotę w danym momencie i jakie jest nasze zapotrzebowanie, wystarczy zmienić naczynie w którym odmierzamy składniki. 
Wszystkie składniki razem zagnieść, gdyby ciasto było zbyt lepkie można dodać łyżkę mąki, ale nie za dużo. Ciasto powinno być elastyczne. Dzielimy ciasto na kulki i rozwałkowujemy cieniutko, można porozciągać też dłońmi ;)

Smażymy na patelni bez oleju, aż się lekko zarumienią z obu stron. Mogą się robić bąble, ale to nic nie szkodzi. Z tak przygotowanej tortilli możemy już coś fajnego przygotować. Ja często nie mam w domu chleba, a taka tortilla fajnie go może zastąpić. Polecam wypróbować, na pewno się nie zawiedziecie!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai