Pudding z nasion chia/Chia pudding

Dzisiaj mam propozycje na bardzo pożywne i zdrowe śniadanie. Od jakiegoś czasu z tego co zauważyłam panuje moda na nasiona chia, z początku podchodziłam do tego trochę z lekką nieufnością, aż w końcu kupiłam, bo chciałam wypróbować przepis na dżem z jagód goji i malin (przepis tutaj). W końcu przygotowałam sobie pudding chia, gdyż naczytałam się dużo o właściwościach tych nasion. Podobno mają więcej protein niż jajka, więcej kwasów Omega 3 niż łosoś i tak dalej. Dzienne zalecenie to tylko dwie łyżeczki, czyli nic, a można tak łatwo je włączyć do naszej diety. Szczerze polecam! Na początek cena może wydawać się mało zachęcająca, ale chia ma dużo zastosowań, na przykład jako środek żelujący do dżemów, gdyż w połączeniu z wodą robi się takie żelowate i powiększa kilkukrotnie swoją objętość. Również chia jest używane jako zamiennik jajek w przepisach na ciasta, co na pewno w niedalekiej przyszłości wypróbuje i efektem się tutaj podzielę! A zatem przepis, bo trochę się rozpisałam.


Polecam również moje inne przepisy śniadaniowe:
Naleśniki z jogurtu greckiego
Jajecznica według Gordona Ramsaya
Bułeczki ze szczypiorkiem
Muffinki z porem i kiełbasą
Gofry
Kokosowa kaszka manna
Koktajl z mango i banana
Zapiekane białka jajek
Domowy jogurt
Owsianka z amarantusa z owocami
Omlet z białek
Dżem z owoców kaki
Orzechowo czekoladowa owsianka
Dżem z malin i jagód goji
Owsianka z owocami
Tost z serem brie i czerwoną cebulką


Pudding z nasion chia składniki na 1 porcję:
pół szklanki mleka migdałowego
łyżka nasion chia
kiwi
łyżka siemienia lnianego
łyżka orzechów włoskich

Pudding z nasion chia wykonanie:
Pudding chia najlepiej przygotować dzień wcześniej i zostawić na całą noc w lodówce. Ja użyłam mleka migdałowego, bo akurat promocja była, kupując jedno opakowanie, drugie dostajesz gratis, a, że mleko migdałowe bardzo dobrze smakuje z likierem kawowym to kupiłam. Można jak najbardziej wykorzystać zwykłe mleko. Więc wlewamy mleko do miseczki, dodajemy nasiona chia, przykrywamy i odstawiamy na całą noc do lodówki. Rano dodajemy pokrojone kiwi, orzechy włoskie i siemię lniane, które też warto włączyć do naszej codziennej diety. Gotowe. Proste, zdrowe, szybkie śniadanie!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai