Przepis na mrożoną herbatę i trochę przeymśleń na temat cukru

Mam kilka przemyśleń na temat smaku i tego jak on się zmienia zależnie od tego co jemy. Dobrych kilka lat temu nie wyobrażałam sobie pić nie słodzoną herbatę, a także piłam dużo coca coli. W międzyczasie próbowałam zamienić biały cukier na brązowy, miód czy roślinne cukry. Aż pewnego dnia po prostu przestałam słodzić, przerzuciłam się z czarnej herbaty na zielona i przestałam pić colę i soki z kartonów. Efekty nie były może zauważalne od razu, ale po pewnym czasie doznałam naprawdę dużego szoku w momencie gdy kupiłam puszkę coli. Była ona tak słodka ze nie byłam w stanie jej wypić, zwłaszcza gdy spróbowałam colę z McDonalda to dopiero poczułam różnice, gdyż jest ona jeszcze słodsza niż ta dostępna w sklepach.

Po pewnym czasie zrezygnowałam także z jogurtów owocowych i zaczęłam kupować naturalny albo grecki. Ciężko było mi się przestawić i na początku dodawałam miodu do smaku, ale teraz jako przekąskę wybieram po prostu sam jogurt, dodaje do niego owoce i smakuje mi bardziej niż ten kupny owocowy. Czasem zdarzy mi się kupić smakowy jogurt czy serek bo mnie skusi jakaś promocja w sklepie, ale po otwarciu zazwyczaj zaczynam żałować gdyż są one tak słodkie ze nie nadają się do jedzenia.

Nie zrozumcie mnie źle, nie jestem jakaś szalona babka przewrażliwiona na punkcie zdrowego jedzenia i wyrzucenia cukru z jadłospisu gdyż uwielbiam czekoladę czy ciasta. Jednak co jakiś czas staram się wyrzucić jakiś nawyk z mojego życia. Najpierw było to zamienienie czarnej herbaty na zielona jakieś 5 lat temu i zaprzestanie słodzenia herbaty. Później przestałam pić soki kartonowe a zaczęłam wodę, czasem kupuje świeże soki z krótka data do spożycia. Później zamieniłam jogurt owocowy na naturalny. 

Polecam spróbować każdemu, nie ze względu na odchudzanie ale ze względu na własne zdrowie. Zobaczycie wtedy jak wasz smak się zmieni i że jednak łatwo się stopniowo przestawić i zmienić nawyki żywieniowe. Spróbujcie od małych zmian jak właśnie rodzaj herbaty albo zamiana na miód i stopniowo to ograniczać. Uda się a po pewnym czasie zapomnicie ze kiedykolwiek słodziliście herbatę czy piliście soki. Ja zapomniałam a ile pieniędzy zaoszczędziłam na sokach. Bo w Holandii pije wodę z kranu ;)

Dlatego też na dzisiaj mam propozycję na mrożoną smakową herbatę, którą można pić każdego dnia.  


Mrożona herbata składniki na 1 litr:
2 łyżki jagód goji
2 łyżki syropu z trzciny cukrowej
garść świeżej mięty
sok z jednej limonki
woda



Mrożona herbata wykonanie:
Wszystkie składniki wlać do szklanego dzbana, zalać wodą, dobrze wymieszać łyżką. Odstawić na 2 godziny do lodówki, aż jagody napęcznieją, mam nadzieję, że wam zasmakuje ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai