Zielony sok

Jakiś czas temu kupiłam maszynę do robienia soków. Szczerze powiedziawszy warto zainwestować trochę więcej pieniędzy, gdyż moja pierwsza sokowirówka była właśnie tym tańszym modelem i jej największą wadą był fakt, że trzeba było namęczyć się z jej myciem, dlatego też nie robiłam soków zbyt często. Później znalazłam na Grouponie wyciskarkę ślimakową do soków za jakieś 70 - 80e i przekonana opiniami dotyczącymi właśnie ślimakowych wyciskarek do soków postanowiłam zainwestować pieniądze jeszcze raz. Robienie soków teraz sprawia mi dużo przyjemności, ze względu na to, że nie mam teraz aż tyle części do mycia, a sama wyciskarka jest bardziej wydajna i potrafi uzyskać więcej soku niż ta poprzednia.

Zauważyłam też, że bardzo popularna stała się dieta sokowa i wiele osób zastępuje posiłki sokami. Też próbowałam, ale to chyba nie dla mnie. Jednak na co chciałam zwrócić uwagę to podstawowa zasada robienia soków 80/20. Czyli 80% soku powinny stanowić warzywa, a 20% owoce, wtedy możemy mówić o soku dietetycznym. Robiąc sok z samych owoców raczej nie schudniemy, a możemy uzyskać odwrotny efekt. Dlatego dzisiaj mam propozycję soku zielonego, na początku podchodziłam do niego trochę sceptycznie, ale jak go spróbowałam to przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, jest po prostu przepyszny!



Zielony sok składniki na około litr soku:
Pół selera naciowego
duża garść szpinaku
4 duże jabłka
3-5 ogórków
3 limonki
opcjonalnie: mała garść kolendry i natki pietruszki

Zielony sok wykonanie:
Owoce należy umyć, nie trzeba obierać ze skórki. Limonki należy obrać ze skórki. Wszystko pokroić na mniejsze kawałki, tak aby się zmieściły do maszyny, wydrążyć gniazda nasienne z jabłek. Wrzucać powoli do wyciskarki, przelać do szklanej butelki, trzymać w lodówce, maksymalnie do 48h.  








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai