Węgierskie pączki z twarogu

Zakupiłam ostatnio twaróg pchnięta tym, że był przeceniony, bo data ważności się kończyła, a, że jestem osobą która nie lubi marnotrawstwa, to go wzięłam. Trochę się zastanawiałam co tu z niego zrobić, aż natknęłam się na przepis na pączki z twarogu, które są popularne na Węgrzech podczas karnawału. Przepis jest szalenie prosty i szybki i na pewno każdy będzie wstanie takie pączusie przygotować. Trzeba tylko uważać aby nie dodać zbyt dużo cukru, bo pączki mogą się trochę spalić ;)






Węgierskie pączki z twarogu składniki
250g półtłustego mielonego twarogu
3 jajka
2 łyżki cukru
150g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
aromat waniliowy
kieliszek wódki lub spirytusu


Węgierskie pączki z twarogu wykonanie:
Jajka z twarogiem i cukrem należy razem wymieszać za pomocą miksera. Następnie dodać resztę składników i wszystkie składniki razem wymieszać mikserem na wolnych obrotach. Ciasto wyjdzie rzadsze, ale takie ma być, byleby nie  za bardzo. Na rozgrzany olej za pomocą dwóch łyżek wrzucać ciasto. Pączki nie powinny być za duże gdyż na zewnątrz wyjdą spalone, a w środku surowe. Dodatek spirytusu powoduje to, że pączki nie piją tak oleju. Piec na złoto brązowo, dla pewności sprawdzić czy w środku są już  zrobione. Najlepiej smakują z cukrem pudrem.  








3 komentarze:

  1. Chyba się trochę spaliły :p

    OdpowiedzUsuń
  2. To przez cukier :D Dodałam go trochę za dużo, ale w środku były bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Adbox

@xyunomai