Domowy chleb

Jak już we wcześniejszych postach pisałam spodobało mi się pieczenie przy użyciu drożdży, więc dzisiaj postanowiłam zrobić chleb. Wierzch posypałam mielonym siemieniem lnianym, a tak sobie a do wypieku użyłam mąki pełnoziarnistej. Proste i dobre, trochę płaski ten chleb, ale to dlatego, że nie miałam węższej i dłuższej foremki, a co tam, płaskie chlebki też dobre!

Jeżeli lubicie wyroby drożdżowe, polecam spróbować inne przepisy:
Jagodzianki
Kiełbaski w cieście drożdżowym
Ziołowy chlebek
Bułeczki z suszonymi pomidorami
Drożdżówki z serem
Pyzy czyli kluski na parze
Drożdżowe bułeczki z malinami
Drożdżowe paszteciki z chorizo
Pizza z ricottą i szpinakiem
Paszteciki z kiełbasą
Tradycyjne Pączki
Bułeczki w kształcie zajączków
Bułeczki czosnkowe
Calzone Caprese



Domowy chleb składniki
1 szklanka wody
3 - 4 szklanek mąki
Rozczyn:
15 g drożdży
łyżka cukru
2  łyżki mąki


Domowy chleb wykonanie:
Zrobić rozczyn, woda najlepiej aby była letnia, odstawić do wyrośnięcia na około 15  minut. Do miski wsypać mąkę, najlepiej zacząć od 3 szklanek, dolać wodę, wyrośnięte drożdże i wyrobić ciasto, nie trzeba go jakoś szczególnie długo wyrabiać, wystarczy do momentu aż składniki się  połączą. Gdy widzimy, że ciasto jest zbyt lejące i lepiące dodajemy po trochu mąki. Ogólnie to ciasto będzie się lepić, więc  nie przesadzajmy z mąką, maksymalnie należy dosypać szklankę. Odstawić do wyrośnięcia na 1,5 godziny. Foremkę obsmarować trochę masłem przełożyć chleb i odstawić na kolejne 40 - 60 minut do wyrośnięcia. Piec około 30 minut  190 stopniach. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai