Drożdżowe pyzy

Jak byliśmy dziećmi to pyzy były najlepsza rzeczą jaka mogliśmy zjeść na obiad w niedziele. Zawsze się prześcigaliśmy z braćmi w tym kto zje ich najwięcej. Dlatego teraz postanowiłam je zrobić, wyszły dobre bo mój narzeczony zjadł ze smakiem, a muszę przyznać że jemu ciężko czasem jest coś ugotować, taki wybredny.

Jeżeli lubicie wyroby drożdżowe, polecam spróbować inne przepisy:
Jagodzianki
Kiełbaski w cieście drożdżowym
Ziołowy chlebek
Bułeczki z suszonymi pomidorami
Drożdżówki z serem
Drożdżowe bułeczki z malinami
Drożdżowe paszteciki z chorizo
Pizza z ricottą i szpinakiem
Paszteciki z kiełbasą
Tradycyjne Pączki
Bułeczki w kształcie zajączków
Bułeczki czosnkowe
Calzone Caprese



Drożdżowe pyzy składniki:
25 g drożdży
500 g mąki
2 jajka
2 łyżki rozpuszczonego masła
1 łyżka cukru
1 szklanka letniego mleka


Drożdżowe pyzy wykonanei:
Drożdże, cukier, pół szklanki mleka i 2 łyżki mąki wsypujemy do miski i robimy zaczyn odstawiając na około 15 minut do wyrośnięcia. Wszystkie pozostałe składniki wsypujemy do miski, dodajemy zaczyn i wyrabiamy ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę. Następnie na blat posypany maka wykładamy ciasto. Rękę odrywamy kawałki ciasta i formujemy kulki, Odstawiamy na około 15 minut do wyrośnięcia. Pyzy nie mogą rosnąć zbyt długo bo inaczej opadną po ugotowaniu. Pyzy gotujemy na parze, ja do tego użyłam maszyny do gotowania na parze, ale tez jest inny sposób. W dużym garnku gotujemy wodę, na górę garnka nakładamy gazę i obwiązujemy sznurkiem, na to układamy pyzy i przykrywamy duża miską. W ten sposób gotujemy pyzy przez około 10 minut. Podajemy z ciemnym sosem pieczeniowym. Ja podałam pyzy z gulaszem i marchewka z groszkiem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai