Drożdżówki z serem

Drożdżówki tata bardzo często kupował mi na śniadanie w piekarni, najlepsze były te z serem. Ostatnio robię dużo wypieków na bazie drożdży dlatego postanowiłam zabrać za ich zrobienie. Ciasto drożdżowe zawsze robiłam z babcią co sobotę i muszę przyznać, że chyba coś się nauczyłam albo rękę po babci odziedziczyłam bo ciasto wyszło idealne. 

Jeżeli lubicie wyroby drożdżowe, polecam spróbować inne przepisy:
Jagodzianki
Kiełbaski w cieście drożdżowym
Ziołowy chlebek
Bułeczki z suszonymi pomidorami
Pyzy czyli kluski na parze
Drożdżowe bułeczki z malinami
Drożdżowe paszteciki z chorizo
Pizza z ricottą i szpinakiem
Paszteciki z kiełbasą
Tradycyjne Pączki
Bułeczki w kształcie zajączków
Bułeczki czosnkowe
Calzone Caprese



Drożdżówki z serem składniki:
20 g świeżych drożdży
2 małe jajka
350 g mąki
2 łyżki cukru
170 ml letniego mleka
50 g roztopionego masła
Nadzienie serowe:
250 g twarogu
2 żółtka
3/4 szklanki cukru
2 łyżki masła


Drożdżówki z serem wykonanie:
Z drożdży, cukru i 2 łyżek mąki i 50 ml mleka zrobić rozczyn i zostawić do wyrośnięcia na 15 minut. Mąkę przesiać, dodać rozczyn, masło, jajka, mleko i zagniatać ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na około godzinę, aż podwoi swoją objętość. Ciasto wyłożyć na stolnicę i odrywać kawałki ciasta formować kulki, rozpłaszczyć i  układać na wysmarowanej blaszce. Odstawić do wyrośnięcia, w tym czasie zrobić farsz. Utrzeć żółtka z cukrem i masłem, dodać twaróg i utrzeć razem. Drożdżówki w środku rozpłaszczyć palcami i uformować boki naokoło drożdżówki, na środek nałożyć farsz. Boki ciasta wysmarować rozbitym jajkiem z łyżką mleka. Piec w 180 stopniach przez 15 - 20  minut. 













1 komentarz:

Adbox

@xyunomai