Szarlotka

Przepis ten pochodzi z restauracji w której pracowałam lata temu. Jest prosty ale pyszny a szarlotka smakuje i na ciepło i na zimno, jest po prostu przepyszna a do tego bardzo szybka i nie skomplikowana.



Szarlotka składniki
250 g mąki
250 g cukru
250 g masła
4 duże lub 5 mniejszych jajek
cynamon
1,5 kg jabłek, ja najczęściej wybieram Elstar

Szarlotka wykonanie:
Jabłka obieramy, kroimy na ćwiartki i wydrążamy gniazda nasienne. Kroimy na podłużne cienkie plastry. Posypujemy cynamonem i mieszamy potrząsając miską, tak aby jabłka się trochę poobijały od dna miski, ponieważ w ten sposób puszczą nadmiar soku. Przykrywamy i odstawiamy na dwie godziny. Rozpuszczamy masło w rondelku. Masło, mąkę, jajka i cukier ucieramy na jednolitą i puszystą masę za pomocą miksera. Blachę o wymiarach 25 cm x 25 cm wykładamy pergaminem i na dno nakładamy połowę ciasta, na ciasto układamy ciasno plastry jabłek, przykrywamy resztą ciasta. W małej szklance mieszamy łyżeczkę cynamonu z 2 łyżeczkami cukru i posypujemy wierzch ciasta. Pieczemy 40 minut w 180 stopniach. Szarlotka dla mnie jest najlepsza jak przeleży jeden dzień w lodówce. 

Wrzućcie w komentarzach zdjęcie waszej szarlotki, jestem ciekawa jak wam się ona udała ;)








2 komentarze:

  1. Mniam, mniam! Szarlotka prezentuje się smacznie i tez przepis jest inny niż wszystkie, które poznałam dotychczas.... Z pewnością wypróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń

Adbox

@xyunomai