Ciasteczka z masłem orzechowym

Do ciasteczek tej użyłam mąki teff, uzyskuje się ją z maleńkich ziaren. Inaczej zwana miłką abisyńską pochodzi z Etiopii i stanowi podstawę wyżywienia tamtejszej ludności. Jest mąką bezglutenową, natrafiłam na nią w polskim markecie w Amsterdamie i postanowiłam wypróbować. Ma ona dość specyficzny zapach ale po upieczeniu znika, ciasteczka wykonane z tej mąki są niezwykle kruche. 



Ciasteczka z masłem orzechowym składniki
1 i 1/2 szklanki mąki teff
1 szklanka masła orzechowego
1/2 szklanki syropu klonowego
1/2 szklanki roztopionego oleju kokosowego


Ciasteczka z masłem orzechowym wykonanie:
Wszystkie składniki łączymy razem za pomocą miksera. Ja swoje ciasto włożyłam na 10 minut do zamrażarki aby ciasto było bardziej zwarte i łatwiej nakładało się ciasteczka. Za pomocą łyżki nakładamy ciastka na pergamin. Pieczemy w 180 stopniach przez 10 minut. Można polać czekoladą, mi bardzo smakował posmak masła orzechowego, do którego podchodziłam trochę specyficznie, ale w tych ciastkach bardzo mi smakowało. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai