Orientalna ciecierzyca

Proste i szybkie danie wegetariańskie jak dla mnie idealne na ten deszczowy poniedziałek, przynajmniej u mnie jest deszczowo. Zwłaszcza, że zaczął się trochę nieciekawie, eh na takie chwile dobre jest dobre jedzonko, ale trzeba pamiętać aby smutków nie zajadać. Pojedzone a później czas na trening i już dzień będzie lepszy!


Jeżeli lubicie ciecierzycę, to zapraszam na inne dania z jej wykorzystaniem:
Ciecierzyca na ostro
Ciecierzyca w sosie słodko kwaśnym
Polenta z ciecierzycą
Ciecierzyca w kremowym sosie


Orientalna ciecierzyca składniki
1/4 cukinii
pół czerwonej cebuli
garść ugotowanej ciecierzycy
4 pieczarki
2 łyżeczki sezamu
makaron ryżowy
Sos
3 łyżki sosu sojowego
1/2  łyżeczki octu ryżowego
1/2 łyżeczki oleju sezamowego
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżka wody


Orientalna ciecierzyca wykonanie:
Cukinię, cebulę i pieczarki kroimy w plasterki, podsmażamy na patelni prze około 4 minuty. Dodajemy ugotowaną ciecierzycę. Wszystkie składniki na sos dokładnie mieszamy w miseczce, dodajemy do warzyw. Całość gotujemy aż sos będzie gęsty i nadmiar wody odparuje, zdejmujemy z ognia i posypujemy sezamem. Ja podałam z makaronem ryżowym, wydaje mi się, że taki pasuje najbardziej. 



1 komentarz:

Adbox

@xyunomai