Woda z cytryną

Już od dłuższego czasu nie piję słodzonych napojów, zamieniłam je na wodę i herbatę. Często do wody dodaję miętę lub jagody goji, albo robię taki napój - - - > Ice Tea Czasami piję też wodę z cytryną, albo jeszcze lepiej z limonką. Ostatnio natrafiłam na artykuł o tym, że picie wody z cytryną, zwłaszcza rano ma dużo pozytywnych właściwości, więc postanowiłam trochę więcej na ten temat poczytać i przeanalizować ten temat. Znalazłam między innymi taką listę pozytywnych właściwości picia wody z cytryną na czczo:


  1. Jako napój po treningu
  2. Alkalizuje organizm
  3. Wspomaga leczenie astmy
  4. Utrzymuje poziom cukru w organizmie na odpowiednim poziomie
  5. Utrzymuje pH w normie
  6. Dobre dla naszego mózgu
  7. Zastępuję kofeinę
  8. Właściwości detoksykujące
  9. Rozpuszcza flegmę
  10. Walczy z komórkami rakowymi
  11. Nawilża system limfatyczny
  12. Pomaga zwalczać szkorbut
  13. Pomaga przy trawieniu
  14. Poprawia wzrok
  15. Poprawia system immunologiczny
  16. Zwiększa metabolizm, przez co jest skuteczna przy odchudzaniu
  17. Zabija bakterie
  18. Zmniejsza ciśnienie krwi
  19. Zmniejsza stress
  20. Zapobiega złemu oddechowi
  21. Poprawia wygląd skóry
  22. Zapobiega infekcji pęcherza moczowego
  23. Zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych
  24. Dobra dla wątroby


Dużo tego, aż nie chce mi się wierzyć, że zwykła woda z cytryną ma tyle dobroczynnych właściwości dla naszego organizmu. Ale nawet jeżeli tylko jedna czwarta z tego to prawda to warto zacząć pić wodę z cytryną codziennie rano. Zaszkodzić nie zaszkodzi, bo przecież nie od dziś wiadomo, że w ciągu dnia powinniśmy wypijać przynajmniej 3 litry wody dziennie. Ponadto cytrynę od zawsze używano przy przeziębieniach. 

Cytryna jest bogata w witaminę C, potas, magnez, wapń i pektyny. Zawiera również witaminę A i żelazo. 

Zaleca picie się wody z cytryną rano dużo jest opinii mówiących, że pomaga to przy odchudzaniu. Powiedział  mi to również mój znajomy Hindus, który ma ponad 50 lat, więc coś na rzeczy chyba rzeczywiście jest ;) Jest to głównie spowodowane tym iż cytryna zawiera pektyny które hamują apetyt. Ponadto picie wody z cytryną wspomaga trawienie i przyśpiesza metabolizm. Pomaga również oczyścić nasz organizm z toksyn. 

Do mnie to przemawia, dlatego staram się pić wodę z cytryna codziennie. Po więcej informacji odsyłam również  do tego ciekawego artykułu, niestety w języku angielskim. 

Zaleca się picie wody z połowy cytryny z letnią wodą na minimum pół godziny przed śniadaniem. 



Mam dla was również pomysł na napój który wspomaga odchudzanie
1 szklanka wody w temperaturze pokojowej
sok z jednej cytryny
łyżeczka octu jabłkowego
łyżeczka miodu
około 1 cm tartego imbiru lub 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
Wszystko razem dokładnie mieszamy i pijemy z rana ;)




5 komentarzy:

  1. przepis z octem jabłkowym...cóż stosowałam, ale jest to dla mnie smak nie do zaakceptowania...nie dałam rady wypić, ten ocet był okropny w smaku...pozostaje przy zamej wodzie z cytryną, tak już od 2 lat....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dodać miodu albo syropu z trzciny cukrowej, też na początku ciężko mi było, ale własnie z dodatkiem syropu z trzciny cukrowej lub agawy całkiem całkiem ;)

      Usuń
  2. Piłam wodę z cytryną regularnie aż do czasu kiedy dowiedziałam się, że woda z cytryną niszczy szkliwo na zębach. Teraz już nie jestem pewna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Woda z cytryną to jeden z moich ulubionych napojów, który ma wiele zdrowotnych właściwości. W domu podaję ją zazwyczaj do posiłków, w specjalnych szklankach do serwowania napojów zimnych https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/szklanki. Często dodaję do niej także świeżą miętę. Tak przygotowany napój nie tylko świetnie gasi pragnienie ale też wspomaga metabolizm.

    OdpowiedzUsuń

Adbox

@xyunomai